Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Promenad

Av Annelie - 7 mars 2012 06:47

 Jag tog Jack och Quiwi på en lång promenad efter jobbet igår.

När jag gick förbi ett hus en bit utanför samhället så kommer det en liten skällande hund utrusande från tomten. jag försöker att hålla i mina hundar samtidigt som jag ryter i åt hunden att den ska GÅ, men icke den springer runt oss skällande och gör som lite utfall mot oss, tyvärr aldrig så nära att jag kan kicka till den. Efter ett tag så kom det ett barn ut och skulle försöka ta den men lyckades inte i första taget, till slut fick han tag i den efter en väldigt lång stund kändes som, då tog han sin hund pep ett förlåt och sprang in med den. Tycker synd om om barnet, men om amn ändå har ett stacket runt om tomten kan man inte göra det så att hundarna inte kan smita igenom eller kanske till och stänga grinden   ....Det här var väl inte direkt vad Quiwi behövde hon som redan är såå osäker på andra hundar . Jack var tvärilsk, han hatar när andra hundar inte kan uppföra sej, det tog ett tag innan båda hundarna lugnat sej och vi ska nog inte prata om hur lång tid det tog innan jag svalnade av.........Efter ett tag så kände jag mej väldigt tacksam över att jag inte hade Amira med, kan ju bara föreställa mej vad som hade hänt då.... Amira hade bara sagt till den - Förbered dej på att DÖ din lilla skit....

Det är kontigt att om folk inte har ordning på sina hundar och ngn hund springer fram till Amira som då med all säkerhet klipper den så blir det mitt fel. Då kan ni ju förstå min panik när det kommer lösa hundar springandes...Min lilla Amira som är så snäll annars    ... Nu får jag hoppas att lilla Quiwi inte tog förmycket skada av händelsen.


 Kramar från oss    

 
 
Annika & Co

Annika & Co

7 mars 2012 11:09

Usch, De är jobbigt när sådant händer, stackars lilla valp. Tur att Amira inte var med. Händer de igen kanske du ska prata med dem.
Kram

http://www.hundinfo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards