Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Annelie - 22 februari 2012 20:08

Det är verkligen skönt att vara ledig, måste bara jobba i morgon sen är jag ledig tills tisdag...

Idag var jag lat orkade inte gå två promenader så jag tog hundarna i bilen och åkte en bit utanför samhället, då

kunde Quiwi springa lös, men dom stora fick gå kopplade. Men det var ju så förbannat halt , det var inte lätt att gå , men i skogen var det inte lättare för där var det fortfarande ganska djup snö .

Emilia gick en långis med Asterix och hennes kompis med hund, dom var både blöta och trötta när dom kom hem   .


På eftermiddan var det lydnadskurs med Jack, och den gick riktigt bra   .

Vi fick träna på vändningar, höger och vänster om marsch/halt, att få hunden i rätt position direkt .

Och jag fick ngt förklarat på ett bra sätt, så jag tror att det  klickade     . och jag blir lite förvånad att jag inte har fattat det förut, men alltid lär man sej ngt nytt    .

Lite apportering hann vi också med.

Quiwi fick komma ut en liten stund på plan. Hon var jätteduktig, skällde nästan ingenting. men man såg att det var liite jobbigt när ngn annan hund kom lite för nära.

Hon var också med in i stugan när vi fikade och där var det fler hundar och ganska trångt. Men jag tycker att hon var riktigt duktig.

Så nu har jag två trötta hundar    .


jag måste ju börja med mina läxor också ( mentalträningskursen)


Kramar från oss    




Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards