Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Annelie - 19 februari 2012 10:13

Nu har jag äntligen blivit farmor, till en liten tjej som ska heta Jennifer. Så liten var hon väl inte igentligen hon vägde 4285g och var 50 cm lång.

Och hon ville inte riktigt komma ut än, efter 16 dgr över tiden och en jobbig helg ( antar jag ) så vart det kejsarsnitt.

Så idag är lilla grynet en vecka gammal   ...Det är var såå mysigt att sitta och gosa med henne, skulle nog kunna göra det varje dag, men det skulle nog inte uppskattas att ha mamma/svärmor hos sej varje dag     ......


Valpkursen med Quiwi går riktigt bra nu börjar hon bli mer avslappnad med dom andra hundarna och hon är rolig att jobba med, pigg och väldigt snabb, lite svårt att hinna med henne.

Väntar på en till valpkurs som vi har anmält till, hoppas att den kommer igång snart.

Sen har jag ju anmält till en lydnadskurs som ska börja 1/4, och nu börjar jag ju att undra varför jag gjorde det, men i november förra året lät ju april såå låångt bort men nu är vi ju snart där och vi är nog inte redo    ,måste nog kolla vilka förkunskaper som krävs samtidigt måste ju ngn vara nybörjare också   .


Ifredags åkte jag in till stan för lite miljöträning med dom små ( som börjar bli stora), vi började med att träffa en liten söt schäfervalp med matte förståss.  Valparna fick springa på ett stort gärde så dom fick bekanta sej med varandra och  lite lek vart det med.

Efter lite besök i olika djuraffärer så vart det lite stilla stående vid Willys, Quiwi var jätteduktig ( hon var nog trött efter allt springande   )..Så när jag gick till jobbet  så hade jag två trötta valpar som sov sött.


Vi har ju åkt skidor med, Jack drar och dom andra springer lösa så härligt. Men jag har lite ömma punkter på kroppen efter lite vurpor   . Jack är ju inte så van att dra så rätt som det är så hoppar han in i skogen ( åt sidan) då är det omöjligt att stå kvar på skidorna,  och när jag ramlar blir ju valparna galna och hoppar på mej och slickar och biter mej i håret. En salig röra men kul är det .


Kramar från oss   




Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards