Alla inlägg den 1 november 2011

Av Annelie - 1 november 2011 09:10

Förra veckan innehöll både lydnadsträning, spår och miljöträning..

Lydnadsträning med Jack : mycket stadga träning, motivation och frittfölj. och det går helt ok tycker jag.

Hårdaspår gick uruselt sist, jag tycker att det går sämre och sämre. Just nu är han inne i ngt stadium där han faktiskt protesterar och nonchalerar mej....Han vill nog flytta hemifrån för han tycker att valparna är jobbiga, men ibland kommer han igång och leker med dom , men det är inte så ofta ( tror att det är Amira polis som bestämmer).

I fredagskväll var Amira hos David och Emma, då lekte Jack med valparna  helt avspänt han hade skitkul..


Tillbaka till spåret så vet jag inte vad jag ska göra, men det är ju spårkurs snart igen och då får väl Johan klura lite så får vi se om han kommer på ngt   ..


Amira tycker oftast att det är kul med valparna helst Quiwi leker hon med, men när hon säger  ifrån så lyssnar dom, annars gör det ONT och det har dom lärt sej.


Med valparna har det blivit lite mer ordning, dom börjar förstå att man sitter och väntar på sin plats när man ska få mat och att man faktiskt inte får börja äta innan man hör ett varsågod.

Och att man sitter innanför dörren och väntar på ett varsågod innan man går ut, men visst behöver dom en påminnelse ibland   ... Miljöträning är det mest Quiwi som behöver och det ska vara utan Asterix för hon tar mycket stöd av honom. Hon är lite ängslig när vi är ute och går själva eller när vi möter andra hundar då skäller hon. men det är bara att träna vidare.

Annars tränar vi mycket kontakt i olika situationer känns som det är det viktigaste, och hantering förståss.

Lite sitt och ligg och stanna blir det också.

Och mitt i allt så måste man ju hinna att jobba också,,,jag har inte tid med det , men tyvärr 10kr på måltipset räcker ju inte långt............


Kramar från oss   




Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards