Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Annelie - 29 augusti 2011 12:15

Helgen har bestått av tävling och åter tävling   ...

I lördags var det lydnadstävling Cup Bia på min hemmaklubb Valdemarsviks bk.

Jag hade bestämt mej för att tävla jack en sista gång i lydnadsettan för att försöka få det sista förstapriset som behövs för att få lp:t, men som vanligt gick det helt åt skogen.

Denna kille är verkligen en svår nöt att knäcka   , som jag säkert skrivit hur många gånger som helst.  Så det här var sista gången vi tävlade lydnad ( i allafall på väldigt länge) sist gjorde jag ju ett tävlingsuppehåll på ett år, så vi får se hur länge det blir nu.


Men jag tänker inte sluta träna lydnad för det, för han är ju faktiskt förbannat duktig när han vill. Det är ju därför jag INTE kan ge upp helt

Jag har ju tränat för några olika instruktörer men alla har gått bet än så länge. Kanske det lossnar rätt som det är..vi får väl se..


Söndagen  var det rallylydnad, det är ju inte lika strikt så det gick mycket bättre.

Vi lyckades få 97 poäng av hundra, och eftersom det var vårat tredje godkända resultat så är vi nu uppflyttade till fortsättningsklassen    ..


Amira fick debutera i nybörjarklassen med mej  ( eftersom Åsa fick förhinder) och det gick ju riktigt bra med tanke på att vi inte tränat rallylydnad tillsammans hon och jag ...Så hon var riktigt duktig tycker jag , så det vart 97 poäng med henne också    ...

Idag började dagen med ett besök hos naprapaten och ajaj så ont det gör, hon vet ju vart dom onda ställena sitter, men det ska ju göra gott vartefter förhoppningsvis.

Hon rekomenderade vila hela dagen inte ens en promenad ?? ska försöka att följa det men det kommer nog inte att lyckas    ..



Jack och Amira med sina fina rosetter


Asterix

  Amira busar med Asterix. (lite suddig) 

   


Kramar från oss    


Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards