Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Annelie - 24 augusti 2011 12:03

Nu är det ett tag igen....


Nu har vi nog lagt våra ledsammanheter bakom oss och gått vidare, men det har varit en  jobbig period.

Just nu känner jag att jag ALDRIG ska ha ngn tik igen för då kommer jag säkert att frestas

att ta en kull , men det är såå himla jobbigt när det går galet och tyvärr så måste det ju göra det ibland. Så nu ska jag bara ha hanar    ...


Efter lite övervägande så vart det en Schapendoes valp till Emilia istället, våra kompisar hade en kull nu och det fanns valpar kvar   . Så det vart en liten kille som heter Asterix och Emilia är nöjd  med honom.


Asterix är en ganska lugn och trygg liten kille, men det finns en del bus i honom också förståss och det tycker vi om..


Amira är ju överlycklig men tycker nog att han ska bli lite större snart så han kan hänga med och leka mera med henne. han är lite försiktig med dom stora vilket jag tycker är skönt för Amira kan ju bli bara för mycket, hon är ju galen i valpar och då finns det inget stopp för henne hon leker tills dom stupar och då står hon och puffar på dom som för att säga - kom igen nu då lite till orkar du väl.   


Jack däremot tycker att Asterix är en äcklig liten sak som kommit in i vårat hem, han morrar och skäller när han kommer för nära, men ändå finns det en nyfikenhet  för när Asterix vänder ändan mot Jack så är han där och nosar och då går svansen, och nu redan efter ett par dagar så kan dom ligga med en halvmeters mellanrum och sova, och det är ju framsteg..


Igår så började jag och jack på en agilitykurs för nybörjare,  jack tycker ju verkligen att det är stenkul, han blir galen helst vill han att jag ska släppan så han kan springa över alla hinder själv om och om igen   . han blir galen när ngn annan får springa tunneln eller ngt annat hinder och han får vänta, drar som en galning i kopplet. Vi  verkar vara ett roligt gäng ,ser framemot nästa gång...

Nu är det snart dags för peronalmöte och senare ikväll ska vi nog träna lite rallylydnad.

             

Kramar från oss   



Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards