Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Annelie - 6 augusti 2011 20:15

Idag var det dags att debutera i Rallylydnad nybörjarklass.

Elisabeth och jag for i väg till Linköpingshundungdom där tävlingen skulle vara, vi var lite lagom nervösa. Jag hade anmält mej till två omgångar vilket kändes liite rörigt eftersom båda grupperna startade samtidigt.


Vi hade tur att våran klubbkompis ( instruktör i rallyylydnad) var där och kunde coatcha oss. Tack AnnaLena   det kändes tryggt..


När jag gick första banvandringen så tänkte jag att det kommer inte att gå att ha två banor i huvudet samtidigt, men det var inte så svårt man hinner ju att läsa/kolla samtidigt när man går.

Domarna var väldigt lugna och informerade och gav bra tips.

Jack var som vanligt väldigt okoncentrerad, men följde med ganska bra bitvis men han utförde alla moment.

Det vart en lång men trevlig dag. Och den slutade med två godkända resultat, första banan -92 poäng. andra banan - 90 poäng.   ..


 Kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards