Alla inlägg den 24 april 2011

Av Annelie - 24 april 2011 18:45

Idag är det tredje och sista dagen på lägret.

Vi möttes på klubben först sen åkte vi till gamla F13 igen.

Där började med ett varsitt litet spår ( asfallt) som gick bra för alla hundarna.

Sen fick vi prova ett varsitt delningsspår på en fotbollsplan, det var väldigt intressant, alla tre hundanra gjorde olika , Jack fick lite extra störning eftersom det gick en gubbe med en hund rakt över vårat spår under liggtiden, men han klarade det bra .


Mera hårda spår och mera störning för Jack, naturligtvis kom det en bil och personerna kliver ur bilen och byter förare  mitt i Jacks spår ( igen), sen övningskörde dom runt och fram och tillbaka i hans spår hur många gånger som helst.

Jack klarade av spåret riktigt bra. Efter lunchen så lekte vi "rätt" med våra hundar.

Vi fick lite info om IPO också och man fick prova lite om man var intresserad, men det är inget för Jack och mej.


Jag är helnöjd med helgen, jag har fått så mycket beröm för Jack, att han är TREVLIG, LUGN , SANSAD, KONTROLLERAD och DUKTIG. Det ni    



Kramar från oss   

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards