Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Andra dagen.

Av Annelie - 23 april 2011 18:00

Kunde sova lite längre i dag.. Skönt.

Vi möttes upp på klubben kl 9 för lite skott träning.

Först gick jag ganska långt bort eftersom det var ett tag sedan vi tränade skott.

men vi kunde närma oss ganska fort, han blir ju berörd men det går att lösa upp honom ganska bra tycker jag, efter några skott så kunde han både sitta och ligga vid min sida, han lekte också med bollen, så det är stora framsteg.


Sedan åkte vi till gamla F13 och spårade asfalltsspår vilket inte gick så bra . Nu på kursen har vi spårat i koppel + halsband, så vid nästa spår så satt jag på selen och lilla gubben spårade kanom igen   . Vi  provade liggmarkeringar vilket jag tror att det inte borde vara så stora problem att lära in , men man vet ju aldrig.

Sen fick hundarna spåra spår som var utlagda i nivåskillnad. Det var kul att hur dom olika hundarna löste det.


Efter en god lunch på klubben så åkte vi tillbaka och fick några lyckade avslutande spår. Jacks sista spår var klockren...


Väl hemma så vart det påskmat med familjen och kubbspel. Men somnade ganska så tidigt , idag var nog jag tröttare en Jack.


Kramar från oss   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 1 februari 2022 08:19

Jag läser nästan alltid de minnen som kommer upp på Facebook sidan .Definitivt med blandade känslor en del blir man glad för och en del inte.Minnena idag som kom upp var först och främst roliga. Olika skidresor och olika årtal tillbaka. Då längtar ma...

Av Annelie - 21 januari 2022 23:06

I morgon har jag varit med katt i en hel vecka . Jag är katt och hundvakt när Emilia och Markus är i sälen (de kommer hem i morgon) Och ja det är mysigt med en katt ,Yöns är en väldigt social ,trevlig och kelig katt men nu när jag provat så blir ja...

Av Annelie - 11 januari 2022 22:20

Förra veckan höll det på att riktigt illa för lilla fölet . Hon fick stopp i magen och fick åka akut till veterinären. Distrikts veterinären mötte upp i Gränna och gav kramplösande men ingav inte mycket hopp om att hon skulle klara sej . Vidare t...

Av Annelie - 2 januari 2022 12:34


Tolv slaget på nyårsafton tillbringade Poppan under sängen . Vi brukar alltid sitta i sängen titta ut på raketerna och äta godis,men i år ville inte Poppan inte vara med . Hon tackade nej till godiset och kröp under sängen och låg där ganska läng...

Av Annelie - 31 december 2021 22:22


Poppan och jag önskar er alla ett riktigt Gott nytt år

Presentation


Här skriver jag om mina hundar ,våran träning och tankar som kommer upp.
Jag skriver inte varje dag utan när andan faller på och det kan gå lång tid i mellan inläggen .

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards